De groene smoothie

Tik het maar in de zoekbalk van google en je komt het overal tegen. Een nieuwe hype overgewaaid uit Amerika om zoveel mogelijk groene bladgroentes binnen te krijgen. Wij zijn er hier al helemaal aan verslingerd en ik wil niets anders meer voor mijn ontbijt. Op You Tube zijn verschillende filmpjes te vinden over dit onderwerp en hoe je zo’n groene smoothie maakt. Ik ga als volgt te werk:

Ik zet ± 30 gr hennepzaad in de week met een glas water. Loop naar buiten met een grote bak en vaak met een zaklamp want hier wordt het licht na half 8. Ik pluk groenten: boerenkool, selderij, snijbiet en andere lekker sappige blaadjes. dan loop ik naar de plekken waar lekker veel brandnetels groeien en pluk daar ook: kaasjeskruid, duizendblad, paardenbloemblad, vogelmuur en bijvoet.

_20121205_726 [600x400]

Eerst mix ik de hennepzaadjes en zeef ze door een pantykousje, de heerlijke witte “melk” vol omega’s zet ik even apart. Ik mix een aantal stukken fruit met wat water, vandaag was dat: appel, banaan, kiwi en avocado. Groene blaadjes erbij, de hennep melk en wat gedroogde stevia. Ik heb een erg goede blender (Thermomix) dus de smoothie wordt heel glad en zacht.

_20121205_729 [600x400]

Bovenop heb ik wat gedroogde steviablaadjes gestrooid. En dan kan ik oprecht zeggen: op je gezondheid!

Lees hier meer over de crazy sexy detox waar Mariken mee bezig is.

Reacties

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия