Haan plukken doe je zoo….

Als je op het Franse platteland woont en je houdt kippen dan moet er wel eens een haan geslacht worden. Nu hebben wij daar enigszins moeite mee en we laten het vuile werk liever aan een ander over. Vandaag heeft Ron het geleerd en ik heb voor het eerst van mijn leven een haan geplukt en ben nog wel 98% vegetariër ook. Die 2 procent is voor de twee keer per jaar haan eten…
 
Brenazet_0002maart [400x300]Dit lieve jonge haantje zou eigenlijk geslacht moeten worden maar Arjenne en Rob hadden een erg agressieve haan; iedere keer als ik daar kwam viel hij me aan en hij scheen ook Rob aan te vallen. Dus wij hebben ons slanke malse haantje tegen hun volwassen kanjer geruild.




Brenazet_0023maart [400x300]

Ik had nog nooit zo’n beest geplukt maar zo heb ik dat dus gedaan:












Brenazet_0024maart [400x300]
Eerst enkele minuten in kokend water dompelen, vervolgens aan de veren trekken. 














En dan ligt er dit op de snijplank en is Ron weer aan de beurt om hem open te snijden en zo…


Brenazet_0027maart [400x300]


En dan eten wij eens niet vegetarisch: coq au vin

Reacties

  1. Super! Knap voor een vegetariër zo'n haantje vers van eigen erf, zelf geslacht en geplukt. Hopelijk was ie wel heel lekker! Ben zijn vader slachtte vroeger zelf ook maar dan konijntjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия