En het is pas februari!

Vanmorgen liep ik op de camping te speuren naar kleine brandnetelplantjes, niet om te wieden maar om te plukken voor in de smoothie. Het geluid was van de lente. Het was ook niet koud en ook de zon was er al maar vooral die zingende vogels deden ‘t ‘m. Ik kreeg een aangenaam blij gevoel en kriebels om van alles te zaaien en te planten. Dat zijn dus de lentekriebels. Erg vroeg dit jaar.

We zitten wat te modderen met onze nieuwe (rotte) appel. Het mail programma loopt vast en laat alles vastlopen dus we moeten nu weer allerlei trucs uithalen om de mails te beantwoorden en reserveringen te maken. Ik ben bijna even helemaal van facebook en de rest van het internet af geweest en ik ervoer wel enigszins afkickverschijnselen. Maar het was ook bevrijdend: de tuin gemulched, een dik frans boek begonnen te lezen en veel geslapen! Nu zit ik weer gewoon ouderwets achter de Dell…De foto’s staan op de “appelmoes” dus in de volgende post hoop ik wel weer wat foto’s te kunnen plaatsen van Ron’s werk, de vernieuwde badkamer in Bellevue en de gerenoveerde keuken van Four à Pain

Met pony Wieke is alles weer in orde, heb ze allemaal ontwormd en dat was waarschijnlijk de oorzaak van de buikpijn. Ik heb inmiddels de gewoonte om iedere keer als ik Elza uitlaat een pony mee te nemen. Dat bevalt me wel en het went ze aan van alles wat we tegenkomen op zo’n wandeling: honden, schapen, koeien, tractoren, auto’s. We lopen door plassen, weilanden en door een smal straatje in het dorp.

Zo dat is wel weer genoeg achter de computer, we gaan weer naar buiten! Elza rekt zich vast uit…

 

 

Reacties

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Россия

Zelf Miso maken