Verjaardag Ron

 

_20130912_821 [528]

_20130912_825 [528] _20130912_837 [528]
_20130913_862 [528] Ron jarig 53

 

Ron kwam ‘s morgens terug uit Nederland met een rijdend “schip van de VOC”, vol met schatten uit de lage landen; pannenlift, steigeronderdelen, een kano, twee vaatwassers…Na het uitpakken was er nauwelijks tijd om uit te rusten want we moesten weer in de modes van de pizza avond: lange tafels in de keuken en de productielijn werd weer net zo makkelijk als in het hoogseizoen neergezet. Het team werd gevormd, ik maakte de salade en de pizzasaus zoals altijd, Igor en zijn oma Marie José sneden de groenten en maakten de pizza’s op. Ron ontving zijn gasten en was weer Pizzalo, pizzabakker. Linksonder het cadeau van Arjenne uit haar groentetuin, ongelooflijk wat een oogst! Daar kan ik niet aan tippen. Een pizza avond met vrienden en familie, het was wel een beetje fris en het werd ook al vroeg donker maar net zo gezellig als altijd. Gefeliciteerd Ron!

ron_pizzabakker2 [528]ron_snijdt_pizza_aan [528]ron_pizzabakker [528]

Recept Ron’s Verjaardagstaart

ongeveer 50 gram dadels weken (of meer) in een beetje water en daarna pureren plus een beetje stevia. Je kunt ook gewoon suiker/ honing of agave gebruiken.

2 yoghurtjes (of soyayoghurt)

100 ml olijfolie

200 gram rijstmeel

100 gram cocosrasp

1of 2 eetlepels maanzaad

1 zakje bakpoeder of wijnsteenpoeder plus een halve theelepel baking soda

6 eieren

Verwarm de oven voor op 180 graden, mix alle ingrediënten goed door elkaar met de keukenmachine, roer op het laatst de maandzaadjes erdoor en vul een siliconen vorm met het cake beslag, een hart vind ik zelf erg mooi.

Bak de cake in ongeveer 1 uur en laat hem in de warme oven langzaam afkoelen.

Toplaag:

1 bakje mascarpone van 350 gram

veel verse bramen of ander vers fruit

agvavesiroop, honing of ahornsiroop. eventueel wat stevia

Blender de bramen met de mascarpone en de agavesiroop en breng een dikke laag op de afgekoelde cake aan. Versier met hele bramen, laat opstijven in de koelkast.

Reacties

  1. Mmmmm... lekkere taart.
    En wat een bedrijvig bedrijf hebben jullie.
    Ik had me voorgenomen een nachtje bij jullie m'n tent op te gaan zetten, op mijn fietstocht via de Auvergne naar de Pyreneeën vorige maand, maar ik ging logeren bij een Franse vriendin met een auto, en dat was lui makend: die ging me rondrijden en liet me in hotels slapen.
    Maar als ik je blogs bekijk zie ik wel wat aan me voorbij is gegaan ;-).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия