Recepten tijdens de detox

 


Wij eten heel lekker tijdens de detox en niet alleen maar salades! Ik laat me graag inspireren door de recepten van anderen.

Brandnetelsoep van Tamara



2 uien fruiten, 750 gram knolselderij en 2 knoflookteentjes 10 minuten laten stoven, ca 200 gram brandneteltoppen toevoegen en 1,5 liter groentebouillon. Als de knolselderij gaar is, de soep pureren

Rauwe broccoli taart van Sharon

Voor dit recept van Sharon van Son: bodem: 3 cups paranoten ( ik heb cashewnoten gebruikt), 1 cup zongedroogde tomaten in olie, 1 (kleine) eetlepel miso. Middenlaag is 1 grote stronk broccoli, 2 avocado's en verschillende kruiden (basilicium, peterselie, zout, komijn). De broccoli eerst mengen met de kruiden en daarna avocado's toevoegen tot het smeuïg wordt. Bovenlaag is 1/2 cup edel gist vermengd met 1/2 cup pijnboompitten.


Bounty time van Margreet

Dit is werkelijk het meest waanzinnig lekkere snoep dat ik ooit heb gegeten, dank je wel Margreet voor dit heerlijke recept.

Vulling:
1 cup dadels 20 min. weken½ cup watercup gedroogde kokos¼ cup gesmolten kokosolie3 el gemalen cashewnoten2 el hennepzaad (facultatief)1 tl vanillepoedersnufje zout
Dadels met water tot dadelpasta in de foodprocessor mixen.Voeg de andere ingrediënten toe en mix tot het goed gemengd is. Laat het een half uur opstijven in de koelkast. Vorm er daarna kleine bounty reepjes van en zet ze weer in de koelkast.
Chocolade laag
1 cup gesmolten kokosolie1 cup raw cacaopoeder½ cup agave siroop of ahorn siroopsnufje zout
Meng alle ingrediënten in een kom met een garde of vork. Laat het een klein beetje lobbig worden. Doop vervolgens de bounty vulling in de chocola en laat ze uitlekken en opdrogen op vetvrij papier. Plaats ze uiteindelijk in de koelkast, vriezer of in je mond…
Ik had wat chocolade over, gemengd met walnoten in leuke ijsblokvormpjes gedaan (hartjes of sterretje voor 1,29 bij de Blokker gekocht) voor heerlijke chocolaatjes.
 

Rauwe Appeltaart van Irina

http://www.irinaverwer.com/blog/rauwe-appeltaart/

Nooit geweten dat rauw appelgebak zo lekker was! Ron vond het ook een succes. Ik heb de appeltaart versierd met schijfjes appel en zo’n twee uur in de droogoven gezet. Dat is niet noodzakelijk.

Bananen-Cocos cake van mezelf!

Vandaag 27 maart 2013 voor onze eerste gasten van het jaar een cake gebakken. Ron vroeg me of ik die cake ook helemaal glutenvrij, suiker vrij en zonder ei kon maken want hij had er ook veel zin in. Ik heb een heerlijke luchtige cake gemaakt en was trots dat hij zo goed was gelukt:
-3 eetlepels lijnzaad in water 10 minuten laten wellen dan fijnmalen in de mixer. Voeg dan de volgende ingrediënten toe, behalve de rozijnen:
-200 gr rijstmeel
-100 gr cocosrasp
-100 gr soyaroom
-50 gr olijfolie of cocosolie
-±50 gr water
- 20 gr bakpoeder
-half theelepeltje bakingsoda
-2 bananen
-beetje citroensap
-stevia en ahornsiroop naar smaak

-rozijnen
Alles goed mixen in de keukenmachine en op het laatst de rozijnen toevoegen. Zet de cake 1 uur in een voorverwarmde oven op 180 C .


Paté van Gierst

Gierst vinden wij hier eigenlijk helemaal niet zo lekker maar ik heb wel een enorme zak gekocht en dus ging ik op zoek naar een leuk recept met gierst, ik vond een paté met champignons maar aangezien ik eigenlijk alleen trek heb in paddenstoelen als ze hier om me heen groeien heb ik het recept aangepast, het is een verrassend lekkere groente paté geworden, zacht van smaak, een aanrader:
Recept voor Gierst paté:
20gr cashewnoten in water geweld
2 eetlepels chiazaad in water geweld
100gr gierst
1 uitje
1 halve venkel
1 avocado
Nootmuscaat en zout en peper
Kook 100 gr gierst in 500 gr water tot een zachte pap ( 30 tot 40 minuten zachtjes laten garen zonder deksel)
In de blender: 20 gr geweekte cashewnoten malen tot een soort puree, 1 kleine ui en een halve venkel toevoegen en een avocado en 2 eetlepels geweekte chiazaadjes, wat geraspte nootmuscaat en zout. Alles pureren en dan de giertpap erdoorroeren.
In een cakevorm storten en een tijdje laten opstijven in de koelkast.
Bestooien met een beetje biergist.






Reacties

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия