Kruidenvrouwtje

 

Het is nog wat te fris om buiten te zitten maar het zonovergoten terras ziet er om half negen al aantrekkelijk uit. Na 4 jaar hebben wij ook ons eigen terras!

Brenazet_20121002_076 [400x300]

Het lijkt wel of het huis groter is geworden en we zitten veel vaker buiten. Kijk, daar zit al iemand met zijn koffie en zijn krantje en een zelfgebakken cookie…

 

Brenazet_20121002_080 [400x300]

Ik ben druk in de weer met nieuwe recepten, daar heb ik nu eindelijk weer tijd voor. Gisteren bezocht ik een kookatelier voor de thermomix want ook al gebruik ik hem al een paar jaar, er kan nog zoveel meer mee! Ondertussen heb ik ook een Dehydrator (droogoven) aangeschaft om fruit en groenten in te drogen. Zo’n droogoven kun je ook gebruiken om gerechten en allerlei snacks van fruit en noten te maken. Ik ben nog maar een beginner maar het schijnt een hype te zijn en hele volksstammen eten  “raw food”. Ik begin tegenwoordig de dag met een groene fruit shake: hennepzaad, een bak groene blaadjes uit de tuin, verse perziken uit onze bomen, kiwi, banaan en honing. Zo krijg ik zonder moeite de rauwkost bij Igor binnen! Wat ik aan groene blaadjes eet? Onder anderen: melde, paardenbloemblad, kool, boerenkool, bietenblad, snijbiet, brandnetel, muur en kaasjeskruid. Geleerd van gasten en vrienden die hier verbleven, ik kreeg deze week nog een fantastisch boek van een gast op de camping : Ria Loohuizen: Van Nature (het verzamelen en koken van wilde planten, vruchten, noten en paddenstoelen), Paddenstoelen, misschien ga ik me daar ook nog in verdiepen. In ieder geval is mijn kinderwens om kruidenvrouwtje te worden zich aan het realiseren, wie had dat gedacht toen ik die wens helemaal was vergeten en ik studeerde aan de universiteit van Amsterdam en later voor de klas...

Reacties

  1. Hee Mariken, dat ziet er mooi uit zeg! Wat gaaf dat jullie nu ook een lekker terras hebben waar je rustig buiten kan zitten. Hopelijk is het weer nog even zo dat jullie er nog even van kunnen genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lotte!!! Ja mooi hè, en het is nog niet af want Ron gaat nu een "huttub" maken naast het terras dus dan zitten we daar, midden in de winter, in het warme water sterren te kijken,steengoed!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Россия

Zelf Miso maken