Elza en ik gaan op avontuur

 
Vannacht werd ik bezocht door de eerste lentewind,
Het raam dat open mocht, liet de aardetonen in,

Herinneringen aan, zoveel geuren, zoveel kleuren, die nu komen gaan.

Mariken (maart 2012)

Dat moest gevierd worden. Met een lekkere lunch, een fles water, mijn camera in een rugzak en Elza vrolijk voor mij uit dartelend ga ik op pad.

  zicht op Brenazet

Brenazet

Een wissel is een klein paadje dat het wild gebruikt om van de ene wei naar de andere wei te gaan. Zo te zien is er veel wild, de paadje zijn goed platgetrapt, meer dan de wandelpaden voor mensen. Die waren nog erg modderig hier en daar.

wissel Wissel2

magic muchroom

 

Lunch tijd, aangekomen op het mooie picknickplekje wat ze hier La Maille Brullée (niet zeker van de spelling) noemen; er stond vroeger een molen die linnen fabriceerde en die is ooit in vlammen opgegaan. Je kunt nog wat resten vinden van een ruïne in het weiland wat mijn uitzicht was.

picknickplek

Uitzicht vanaf mijn lunchplek, links heeft ergens het oude linnenbedrijfje gestaan.uitzicht

lunch

 

 

modder Modderige wandelpaden met een lentebode in het gras. lente voorbode

We komen langs een dromerig bosvennetje waar Elza gaat zwemmen.

een dromerig bosvennetje

Elza zwemtIk loop door het stille Blomard heen en neem de “Chemin de l’enfer”. Geen idee waarom die zo heet, misschien omdat hij zo stijl is. Ik loop weer helemaal naar beneden waar de rivier stroomt en kom uit bij een molen. Daar steek ik de D68 over en loop stijl omhoog richting Vernusse.

Blomard

En kijk daar heb ik dit uitzicht op Blomard:

zicht op Blomard

onze buurman van 92 Even een praatje met Mr Roger, onze buurman, hij is 92 jaar en hij doet nog alles zelf. Hij heeft een prachtige moestuin waar ik wel eens jaloers op ben. Hij doet ook zijn eigen huishouden en het is er netjes hoor! Een keer waren wij bij hem op bezoek en het rook er naar soep en hij had een grote pan op het vuur staan. Ik vroeg dus of hij soep aan het koken was. Nee, dat was de afwas….

Thuis staat de kruiwagen braaf te wachten op het personeel maar dat gaat lekker naar binnen, de houtkachel aanmaken.

thuis

home sweet home

Reacties

  1. Gorgeous! I love seeing the small happinesses of your everyday life Mariken :). And Elza is such a cutie! I miss her enthusiasm ;).
    I am amazed at your neighbour, that is a wonderful thing to see and hear about! Much love to you and the family
    xX Zoe :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts

Het Franse schoolsysteem versus thuisonderwijs

Zelf Miso maken

Россия